Insolvență – cabinet avocatura din Ploiesti

Ce este insolvența ?

Insolvenţa este acea stare a patrimoniului unei societăţi care se caracterizează prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor scadente. Astfel spus, atunci când debitorul nu mai are sume “cash” cu care să poată plăti datoria ajunsă la scadenţă, el se află în stare de insolvenţă. Această stare nu înseamnă că în patrimoniul societăţii nu se află active sau bunuri ce pot fi valorificate pentru stingerea datoriei.

De multe ori, starea de insolvenţă este confundată cu starea de faliment. Pentru a se înţelege mai bine diferenţa dintre cele două noţiuni faliment – insolvenţă care pentru cei mai mulţi dintre neprofesioniştii dreptului par a fi sinonime trebuie reţinute următoarele:

Un debitor ajuns în stare de insolvenţă are posibilitatea, dacă întruneşte anumite condiţii expres prevăzute de lege, să intre într-o fază de reorganizare a activităţii, pe baza unui plan aprobat de creditori şi confirmat de judecătorul sindic.Dacă activitatea astfel reorganizată este profitabilă şi permite plata tuturor creanţelor , conform termenelor şi condiţiilor stabilite în plan, atunci debitoarea iese din starea de insolvenţă, îşi menţine personalitatea juridică, urmand sa işi desfăşoare activitatea în continuare fără intervenţia administratorului judiciar sau a judecătorului sindic.

Dacă activitatea reorganizată nu respectă planul atunci debitoarea iese din faza de reorganizare şi intră în faliment. În acest moment activitatea debitoarei trece sub comanda lichidatorului judiciar, care va proceda la evaluarea bunurilor şi valorificarea lor  urmând a plăti creanţele din sumele astfel încasate.

După finalizarea procedurii de valorificare a bunurilor, debitoarea va fi radiată din registrul în care este înmatriculată, deci îşi va înceta existenţa.

ce este insolventa

Elaborare Plan Restructurare

ce este insolventa

Consultanță în insolvență

ce este insolventa

Lichidare voluntară

ce este insolventa

Preinsolvență

Cum vă ajutăm noi

Cabinet de avocatura specializat in Insolventa

Elaborare plan restructurare

În cadrul acestei proceduri societatea noastră profesională elaborează un plan de restructurare acceptat de debitor şi de creditorii relevanţi, plan care să permită continuarea activităţii debitorului şi acoperirea totală sau parţială a obligaţiilor acestora.

În urma negocierilor voluntare extrajudiciare planul de restructurare poate include:
– modalitatea de valorificare a unor active;
– modificarea termenelor de plată a creanţelor;
– remiteri de datorie;
– injectare de capital suplimentar;
– constituirea de garanţii;
– conversia creanţelor în acţiuni;
– implementarea strategiei de management a debitorului.
Restructurarea obligaţiilor este o concesie, iar nu un drept.

Consultanță în insolvență

Determinarea stării de insolvenţă. Insolvenţa iminentă;
– continuarea exploatării după deschiderea procedurii;
– depistarea cauzelor insolvenţei;
– analiza modului de conducere a activităţii curente a debitorului aflat în insolvenţă;
– viabilitatea planului de reorganizare;
– urmărirea implementării planului de reorganizare;
– analiza necesară deciziei de solicitare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor;
– analiza contractelor în curs de execuţie;
– analiza posibilităţii executării de către creditorii garantaţi a unor bunuri puse în garanţie;
– modalităţi de valorificare a bunurilor din averea debitorului;
– încheierea de tranzacţii;
– determinarea prejudiciilor

Lichidare voluntară

Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul lor sub controlul cenzorilor;
Lichidatorii sunt obligaţi să efectueze bilanţul de mediu;
În afară de puterile conferite de asociaţi, lichidatorii vor putea:
– să execute şi să termine operaţiunile de comerţ referitoare la lichidare;
– să vândă, prin licitaţie publică, imobilele şi orice avere mobiliară a societăţii;
– să facă tranzacţii;
– să lichideze şi să încaseze creanţele societăţii;
– să contracteze obligaţii cambiale, să facă împrumuturi neipotecare şi să îndeplinească
orice alte acte necesare.

Preinsolvență

Procedura mandatului ad-hoc:

Mandatarul va putea propune ştergeri, reeşalonări sau reduceri parţiale de datorii, continuarea sau încetarea unor contracte în curs, reduceri de personal precum şi orice alte măsuri considerate a fi necesare.

Procedura concordatului preventiv:

La cererea conciliatorului, judecătorul sindic va putea impune, prin hotărâre de omolagare, amânarea scadenţei creanţelor creditorilor nesemnatari cu 18 luni. În această perioadă nu vor curge dobânzi, penalităţi şi alte cheltuieli aferente creanţelor respective.

Contactați-ne.

Vă stăm la dispoziție pentru orice problemă legată de insolvență – cabinet avocat Ploiesti

Despre noi - Avocatul meu

Florin Nicolau Avocat:
În căutarea adevărului. Acesta este obiectivul nostru principal, care se poate regăsi în stilul de muncă, în credința că sistemul legislativ românesc va conferi stabilitate economică si socială în scurt timp.

Contact - Avocatul meu

Strada Gheorghe Doja 41, bloc 45F3, etaj 4, apartament 5

Folosim module cookie pentru a va oferi o experienta cat mai placuta de navigare si pentru functionalitatea site-ului. Continuarea reprezinta acceptul politicii de cookie-uri.

Privacy Settings saved!
Setari confidentialitate

Cand navigati pe orice site, acesta poate stoca informatii in browser-ul dumneavoastra, cel mai probabil sub forma de cookie-uri. Controlati setarile aici.

Analytics

colectam informatii anonimizate pentru a masura audienta site-ului
 
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Decline all Services
Accept all Services