Insolvență – cabinet avocatura din Ploiesti
Ce este insolvența ?
Insolvenţa este acea stare a patrimoniului unei societăţi care se caracterizează prin insuficienţa fondurilor băneşti disponibile pentru plata datoriilor scadente. Astfel spus, atunci când debitorul nu mai are sume “cash” cu care să poată plăti datoria ajunsă la scadenţă, el se află în stare de insolvenţă. Această stare nu înseamnă că în patrimoniul societăţii nu se află active sau bunuri ce pot fi valorificate pentru stingerea datoriei.
De multe ori, starea de insolvenţă este confundată cu starea de faliment. Pentru a se înţelege mai bine diferenţa dintre cele două noţiuni faliment – insolvenţă care pentru cei mai mulţi dintre neprofesioniştii dreptului par a fi sinonime trebuie reţinute următoarele:
Un debitor ajuns în stare de insolvenţă are posibilitatea, dacă întruneşte anumite condiţii expres prevăzute de lege, să intre într-o fază de reorganizare a activităţii, pe baza unui plan aprobat de creditori şi confirmat de judecătorul sindic.Dacă activitatea astfel reorganizată este profitabilă şi permite plata tuturor creanţelor , conform termenelor şi condiţiilor stabilite în plan, atunci debitoarea iese din starea de insolvenţă, îşi menţine personalitatea juridică, urmand sa işi desfăşoare activitatea în continuare fără intervenţia administratorului judiciar sau a judecătorului sindic.
Dacă activitatea reorganizată nu respectă planul atunci debitoarea iese din faza de reorganizare şi intră în faliment. În acest moment activitatea debitoarei trece sub comanda lichidatorului judiciar, care va proceda la evaluarea bunurilor şi valorificarea lor urmând a plăti creanţele din sumele astfel încasate.
După finalizarea procedurii de valorificare a bunurilor, debitoarea va fi radiată din registrul în care este înmatriculată, deci îşi va înceta existenţa.

Elaborare Plan Restructurare

Consultanță în insolvență

Lichidare voluntară

Preinsolvență
Cum vă ajutăm noi
Cabinet de avocatura specializat in Insolventa
Elaborare plan restructurare
În cadrul acestei proceduri societatea noastră profesională elaborează un plan de restructurare acceptat de debitor şi de creditorii relevanţi, plan care să permită continuarea activităţii debitorului şi acoperirea totală sau parţială a obligaţiilor acestora.
În urma negocierilor voluntare extrajudiciare planul de restructurare poate include:
– modalitatea de valorificare a unor active;
– modificarea termenelor de plată a creanţelor;
– remiteri de datorie;
– injectare de capital suplimentar;
– constituirea de garanţii;
– conversia creanţelor în acţiuni;
– implementarea strategiei de management a debitorului.
Restructurarea obligaţiilor este o concesie, iar nu un drept.
Consultanță în insolvență
Determinarea stării de insolvenţă. Insolvenţa iminentă;
– continuarea exploatării după deschiderea procedurii;
– depistarea cauzelor insolvenţei;
– analiza modului de conducere a activităţii curente a debitorului aflat în insolvenţă;
– viabilitatea planului de reorganizare;
– urmărirea implementării planului de reorganizare;
– analiza necesară deciziei de solicitare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor;
– analiza contractelor în curs de execuţie;
– analiza posibilităţii executării de către creditorii garantaţi a unor bunuri puse în garanţie;
– modalităţi de valorificare a bunurilor din averea debitorului;
– încheierea de tranzacţii;
– determinarea prejudiciilor
Lichidare voluntară
Lichidatorii îşi îndeplinesc mandatul lor sub controlul cenzorilor;
Lichidatorii sunt obligaţi să efectueze bilanţul de mediu;
În afară de puterile conferite de asociaţi, lichidatorii vor putea:
– să execute şi să termine operaţiunile de comerţ referitoare la lichidare;
– să vândă, prin licitaţie publică, imobilele şi orice avere mobiliară a societăţii;
– să facă tranzacţii;
– să lichideze şi să încaseze creanţele societăţii;
– să contracteze obligaţii cambiale, să facă împrumuturi neipotecare şi să îndeplinească
orice alte acte necesare.
Preinsolvență
Procedura mandatului ad-hoc:
Mandatarul va putea propune ştergeri, reeşalonări sau reduceri parţiale de datorii, continuarea sau încetarea unor contracte în curs, reduceri de personal precum şi orice alte măsuri considerate a fi necesare.
Procedura concordatului preventiv:
La cererea conciliatorului, judecătorul sindic va putea impune, prin hotărâre de omolagare, amânarea scadenţei creanţelor creditorilor nesemnatari cu 18 luni. În această perioadă nu vor curge dobânzi, penalităţi şi alte cheltuieli aferente creanţelor respective.
Contactați-ne.
Vă stăm la dispoziție pentru orice problemă legată de insolvență – cabinet avocat Ploiesti
Despre noi - Avocatul meu
Florin Nicolau Avocat:
În căutarea adevărului. Acesta este obiectivul nostru principal, care se poate regăsi în stilul de muncă, în credința că sistemul legislativ românesc va conferi stabilitate economică si socială în scurt timp.
Contact - Avocatul meu
Strada Gheorghe Doja 41, bloc 45F3, etaj 4, apartament 5